Psycholog dziecięcy
- agresją,
- depresją u dziecka,
- edukacją (np. dysleksja rozwojowa, fobia szkolna),
- kontaktami społecznymi,
- lękiem separacyjnym,
- masturbacją dziecięcą,
- moczeniem nocnym,
- nadpobudliwością psychoruchową (ADHD),
- nieśmiałością,
- odżywianiem,
- przemocą (której dziecko było świadkiem),
- rozwodem/ rozstaniem rodziców,
- rozwojem,
- śmiercią bliskiej osoby,
- wychowywaniem,
- zazdrością o rodzeństwo.
Praca terapeutyczna z dziećmi:
- ze spektrum autyzmu,
- z ADHD,
- z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- z niepełnosprawnością intelektualną,
- z niepełnosprawnością sprzężoną np. z osobami ze spektrum autyzmu,
- z niepełnoprawnością intelektualną, padaczką,
- z problemami rozwojowymi,
- z problemami z emocjami,
- z problemami społecznymi,
- z zespołem Downa.
Trening umiejętności społecznych (TUS)
Warsztaty, które mają na celu wspomagać rozwój dziecka w sferze umiejętności społecznych, budowaniu relacji interpersonalnych oraz doskonaleniu umiejętności pracy w grupie na konkretnych ćwiczeniach i zadaniach. Podczas zajęć dzieci mają możliwość nauczenia się nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami, wyrażania myśli, emocji tych dobrych i złych w sposób akceptowalny przez otoczenie, rozwiązywania konfliktów oraz nauczenie się funkcjonowania każdego dnia w grupie rówieśniczej. Warsztaty będą prowadzone z elementami dramy, arteterapii, treningu zastępowania agresji, relaksacji, bajkoterapii oraz Weroniki Sherborn.
Warsztaty skierowane są do dwóch grup wiekowych max. 10 osób w grupie: grupa młodsza 5-6 lat, grupa starsza 10-12 lat. Przyjęcie do grupy Treningu Umiejętności Społecznych poprzedzone jest konsultacją u psychologa, w celu zebrania wywiadu dotyczącego funkcjonowania dziecka na co dzień.
Terapia ręki
Zajęcia terapii ręki polegają na wspieraniu rozwoju tzw. małej motoryki u dzieci. Warto z nich skorzystać, jeśli dostrzegasz u swojego dziecka któryś z poniższych objawów:
- kłopoty z cięciem, lepieniem, wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików,
- niechęć do rysowania
- niedokładne kreślenie szlaczków i literek,
- nieprawidłowe trzymanie ołówka - ściskanie go za lekko, lub za mocno.
Psychomotoryka
Terapia adresowana jest do dzieci z następującymi trudnościami rozwojowymi:
- brak orientacji w przestrzeni i w czasie tj. np.: brak zaufania do siebie i trudności w nawiązywaniu prawidłowych relacji z otoczeniem, nieśmiałość, mała samodzielność,
- brak znajomości stron „lewa – prawa”,
- duża męczliwość, niezręczność, „potykanie się o własne nogi”,
- łatwość tracenia równowagi,
- mylenie określeń: dziś – jutro – wczoraj, teraz – potem,
- mylenie pojęć: nad – pod, za – przed, do – z,
- opóźniony rozwój mowy i trudności w porozumiewaniu się: dysfazja, zaburzenia artykulacji, opóźnienie w konstrukcji zdań,
- słaba koordynacja ruchowa lub jej brak (trudności z chodzeniem po schodach, nauką jazdy na rowerze, itp.),
- trudności w uczeniu się i problemy szkolne:
- mylenie kolorów i kształtów,
- trudności i niechęć do rysowania, rysunek ubogi w szczegóły,
- trudności w opanowaniu umiejętności liczenia, czytania, pisania;
- trudności w wykonywaniu czynności ruchowych,
- występowanie współruchów,
- wyraźne opóźnienie znajomości schematu ciała (np. nieprawidłowe nazywanie części ciała i rysowanie postaci człowieka),
- zaburzenia lateralizacji, tj. brak dominacji jednej ze stron ciała, lewej lub prawej,
- zaburzenia zachowania o charakterze nadpobudliwości ruchowej lub emocjonalne, trudności z koncentracją uwagi, połączone często z niską samooceną dziecka. Lękliwość, bierność, nadwrażliwość, objawy depresji, impulsywność,
- zbyt długo utrzymująca się oburęczność, brak przewagi w używaniu lewych lub prawych części ciała.
Psycholog dziecięcy: grafik
CZWARTEK | |
15:00 - 17:00 | mgr GOŚCICKA |